学校法人尚志学園 尚志高等学校〒963-0201 郡山市大槻町字坦ノ腰2番地TEL: 024-951-3500  FAX : 024-962-0208

スク−ルバス路線バス

尚志高校からのお知らせ

新入生オリエンテーションの中止について

令和2年3月10日

新入生保護者各位

尚 志 高 等 学 校
校長 倉又 晴男


新入生オリエンテーションの中止について

 
 このことにつきまして、連日報道されているとおり、国内において新型コロナウイルスに感染した事例が相次いでおります。このため尚志高等学校においても感染症への対策に努めていく必要があります。
 つきましては、3月に実施予定の新入生オリエンテーションに関して、以下のように対応することと致しますので、ご理解とご協力のほどお願い申し上げます。


1.「新入生オリエンテーション」と「学習・生活に関する調査」について

  予定しておりました3月23日(月)「新入生オリエンテーション」を中止とし、24日(火)の「学習・生活に関する調査」については、入学後に実施することとして延期します。


2.「新入生オリエンテーション」で配布を予定していた書類等について


  すでに入学手続きをされた方は、3月17日(火)に学校から各ご家庭に郵送します。3月17日(火)に入学手続きをされる方は、手続き時に配布致します。


3.提出書類について

 3月23日(月)の新入生オリエンテーション時に提出を予定していたものについては直接学校に持参するか郵送での対応をお願い致します。

  ◯学校持参の場合
  3月23日(月)~24日(火)の9時00分~15時00分に来校下さい。

 ◯郵送の場合
  3月25日(水)まで必着です。


4.その他

  相談等があれば学校持参の時にお話しいただくか、電話でお願い致します。なお、 就学支援金、高校生活をするにあたっての説明、後援会からのお願いなどにつきましては、入学式当日に保護者の皆様へご説明致します。


連絡先    尚志高等学校    入学事務室まで
学校代表    ℡ 024-951-3500






March 10, 2020
To all guardians of new students

【IMPORTANT】 CANCELLATION of freshman orientation


 As reported every day, there have been a number of cases of infection with the new coronavirus in Japan. Therefore, it is necessary for Shoshi High School to take measures against infectious diseases.
 With regard to the orientation for new students scheduled for March, we would like to ask for your understanding and cooperation as follows.

NOTICE


1.About "freshman orientation" and "Survey on learning and life"

 The scheduled "freshman orientation" on Monday, March 23 will be cancelled and the "Survey on learning and life" on Tuesday 24 will be postponed until after enrollment.


2.Documents planned to be distributed in "freshman orientation"

 If you have already completed the enrollment procedure, the school will mail it to your home on Tuesday, March 17. If you are going to apply for admission on Tuesday, March 17, we will distribute it at the time of application.


3.About Documents Submitted

 As for the items scheduled to be submitted at the orientation for new students on Monday, March 23, please bring them directly to the school or send them by mail.

 ◯ In case you bring it to school
  Please come to the school from 9:00 to 15:00 from Monday, March 23 to 24th (Tuesday).

 ◯ In case of mailing
  It must arrive by Wednesday, March 25.


4.Other

 If you have any questions, please talk to us when you bring your school or call us. In addition, we will explain the enrollment support fund, explanation about high school life, and requests from the support group to parents on the day of the enrollment ceremony.



Contact: Shoshi High School Admission Office
School representative TEL 024-951-3500


Shoshi High School
Principal Haruo Kuramata

2020.3.10 更新

2020.3.12 新型コロナウイルス感染防止のための春季休業期間の対応について
2020.3.12 部活動紹介(自然科学部)
2020.3.12 39メールの不具合について(SoftBank・Y!mobile)
2020.3.11 部活動紹介(男子サッカー部)
2020.3.10 東北大、現役初合格